miercuri, 24 august 2011

Publicitatea pe internet este buna pentru firmele mici, insa poate ascunde si capcane



De retinut: stabilirea publicului tinta, trafic relevant, masurarea si raportarea, testarea, vanzarea, si cel mai important din punctul meu de vedere, comunicarea cu clientul, pre vanzare, dar si post vanzare.

Fiecare client nou are un cost atasat de publicitate si marketing. In acelasi timp si fiecare client care deja il ai are un cost atasat de pastrare, normal, mult mai mic decat primul ( literatura de specialitate arata un factor de 7x, adica e cam de 7 ori mai scump sa ajungi la un client nou, decat sa il pastrezi pe clientul deja existent). Pana acum era destul de dificil sa pastrezi comunicarea cu clientii deja existenti si in consecinta se actiona nediferentiat, considerand si clienti vechi si cei noi, la fel, acest fapt ducand la costuri mai mari de marketing si publicitate, cu rezultate mai mici, care la randul lor duceau la un buget si mai mic de publicitate, si se intra intr-un cerc vicios, pentru ca mesajul normal ca nu ajungea in masura corespunzatoare la clienti - conform tipului lor. Sa ma explic: mesajul catre clientii vechi nu trebuie sa fie neaparat acelasi ca si clientilor noi. O aplicatie practica relativ la indemana il reprezinta discounturile clientilor vechi, discounturi care se acopera relativ usor din diferenta de cost de marketing mentionata inainte.

In plus, internetul permite urmatorul pas- implicarea clientilor deja existenti in atragerea noilor clienti. Un client multumit va comunica asta prietenilor. Mai ales, nu-i asa, daca ii permiti ata - punand-i la dispozitie un spatiu unde sa poata spune/scrie/ sau ceva ce poate sa promoveze. O pagina de facebook, sau un blog.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu